טיולי ג'יפים I הסטוריה

טיולי ג'יפים בישראל

היסטוריה טיולי ג'יפים.

טיולי שטח ויחידות עלית מודרניות נולדו יחד. שנת 1941 הינה יום הולדת לשתיהן. בשנה זו יצא הצבא האמריקאי במכרז לרכב שטח ייעודי קטן, כחצי טון משקלו, נושא שלשה אנשי צוות ובעל עבירות גבוהה לא שיא הפאר של טיולי ג'יפים המוכרים לנו, אבל .התשתית להם. בה בשנה קיבל קצין הקומנדו הבריטי דיויד סטרלינג את מבוקשו להקמת יחדת פשיטה מדברית רכובה שתפגע בגייסות הגרמניים של פילדמרשל אדווין רומל, בגיחות מן הדרום, מעומק המדבר הלובי. בעצם שוב – טיולי ג'יפים בצפון המדבר כשמטרה לוחמתית ולא תיירותית. חברת ויליס הקטנה זכתה במיכרז עבור הצבא האמריקאי אבל ההזמנה הראשונית של 16,000 יחידות היה מעבר ליכולתה; לכן היה התיכנון של ויליס אבל הייצור בפועל של חברת פורד , והמותג זכה לאותיות GPשבהמשך הקנו לו את הכינוי המוכר ג'יפ. אחרי המלחמה ייצרה ויליס סטראוטיפ אזרחי שאותיותיו CJ אבל הכינוי ג'יפ כבר דבק, והגם שבהמשך עבר הייצור לחברות אחרות נותר השם.

 מלחמת השחרור וג'יפים.

במלחמת העצמאות הישראלית היה שימוש רב בג'יפים כרכב סיור. טיולי ג'יפים בדרום? = יחידות הפשיטה הרכובות של "שועלי שמשון" . טיולי ג'יפים בצפון? אחרי שברון צבא ההצלה של קאוקג'י בקרב עשרת הימים מול משמר העמק, ואחרי נטישת הבריטים נערכו במבצעי החטיבות הצפוניות להשתלטות על חיפה, צפת, מישטרת ישע ועוד. צה"ל ספג והפנים את הצלחת הגיפים הזעירים בעלי הניידות הגבוהה. כיום בעידן בו טיולי ג'יפים נעשים ברכבים מפוארים נוחים וממוזגים, וג'יפ איכות מסוג זיבאר (תיכנון ניפלא של עידו כהן מפרדס חנה) עלותו זורמת לכיוון המליון ₪, שעה שהטוב ברכבי השטח הצבאיים – המורודר הבריטי דרום אפריקאי – מחירו גבוה פי כמה, רוב העולם ניזקק לבעלי רכב שמשקיעים כספם ברכבי שטח יעילים. לישראל קאדר של נהגים לתחום טיולי ג'יפים , שיכולתם המוכחת צמחה דיונות הדרום ומיסלעות הצפון בשירותם הצבאי בסיירות העלית. דוגמא קלאסית הינו ידידי יוסי הלפמן

טיולי ג'יפים היי הגיפ.

– מנכ"ל טיולי ג'יפים היי הג'יפ', בוגר סיירת שקד למן התקופה של לפני גלגלי בלון, כאשר ביחידה עברו הכשרות מיוחדות לכל סוג נהיגה. כשיוצאים ל-טיולי ג'יפים ברכבים המתוחזקים היטב של החברה עם נהגים מיומנים, עם השפע הקולינארי, ההדרכתי והאחר שמעניקה החברה, מביאים את מורשת סטרלינג לשיא למטרות כף, טיול מאתגר המנצל את חזון המתכנן העלום של ויליס להתגבר על האויב הנאצי בביצות אירופה ובחולות טוברוק, אל נופי ישראל המרהיבים.

טיולי ג'יפים מיוחדים.

מה אמרת, אדי? טיולי ג'יפים באילת? דוקא כן, אני כן יכול להפנות אותך למקום הנכון לטיולי נהיגת שטח לג'יפאים מקצוענים; אתה עם הפדאנטיות שלך בטח רוצה רכבים מטופלים היטב, רכבי שטח אמיתיים, ג'יפים שיכולים לחרוש כל תואי ונתיב מאתגר ושוקק חוויות; אתה ודאי תתעקש על נהגים מנוסים, לא כאלו שעברו קורס של יומיים שלשה בשטח, אלא בוגרי סיירות, עתירי נסיון, הא אדי? כמו שאני מכיר אותך תרצה לסגור מראש גם על ארוחות משביעות ומשביעות רצון גם לחובב חוויות גאסטרונומיות שכמוך (עברנו את הגיל בשביל סנדוויץ' יביש, וזה גם לא טעם של חופשה). אז מה היה לנו? טיולי ג'יפים לוהטים (בתא ממוזג), נהגים מקצוענים אלף אלף, ארוחות חמש מיזלגות, ואולי עוד איזה משהו, נגיד רכיבת סוסים או סנפלינג או משהו. שמע אדי – הפיתרון היחיד בשבילך "אטרקציות"; שאלת אותי כי אתה סומך עלי? ובכן, אני סומך על "אטרקציות"!