טיולי ג'יפים בכרמל

טיולי ג׳יפים בכרמל

חיפה נחשבת לבירת הצפון, ויש סיבות רבות לכך. מעבר לעובדה שהיא מהווה את המרכז הכלכלי והתרבותי הגדול של האזור, היא גם מכילה נקודות רבות שבהן מומלץ לטייל. חיפה היא עיר שבנויה כולה על הר הכרמל, הר שידוע גם כ-"הר הירוק תמיד". טיולי ג'יפים בכרמל משלבים נוף עוצר נשימה של הים התיכון, מקומות ירוקים ומיוערים רבים, וכן אטרקציות רבות מאוד בעיר חיפה עצמה. מקומות כמו הגנים הבהאים, מנזר הכרמליטיים ויערות הכרמל עצמם מושכים אליהם תיירים רבים מכל רחבי ישראל והעולם מדי שנה, והופכים את אזור הכרמל לאזור שפשוט חובה לטייל בו.

טיולי הג'יפים באזור מתרכזים בדרך כלל ביערות הכרמל ובמקומות נבחרים באזור. את הטיולים ניתן להתאים לכל סוג של קבוצה, ולבחור את האטרקציות הנוספות שאליהן נגיע בטיול בהתאם להעדפות האישיות של חברי הקבוצה.  

נקודות ציון בכרמל שמומלץ להגיע אליהן

אי אפשר לדבר על טיולי ג'יפים בכרמל מבלי לחשוב על יערות הכרמל. למרות האסון הכבד שפקד אותם לפני עשור, בדמות השריפה הגדולה שכילתה חלקים נרחבים בהם, לטבע יש את היכולת המדהימה להתאושש ולהשתקם. כיום, לא תוכלו כמעט לראות שרידים לשריפה ההיא, והיער כבר הספיק להתחדש ברובו. בנוסף ליערות הכרמל עצמם, ניתן לבקר בכפרים עוספיא ודליית אל כרמל וליהנות מנקודות תצפית מרהיבות וכן מארוחה טובה באחת מהמסעדות המקומיות.  בחיפה עצמה יש שלל אטרקציות מומלצות, החל מהגנים הבהאים ועד לנמל חיפה, לחופי הים הדרומיים והצפוניים, וכן מקומות עשירים בהיסטוריה כמו נחל מערות והמנזרים המקומיים.

טיולי ג'יפים בכרמל מהווים הזדמנות להתוודע אל ההר הירוק והמקסים הזה, ואל ההיסטוריה הייחודית שלו. ניתן גם להרחיק דרומה מחיפה במהלך הטיול, ולבקר באזור זיכרון יעקב וכרם מהר"ל. גם באזורים אלה יש מסלולי נסיעה בשטח מהנים ומלהיבים, שיכולים להפוך כל טיול בג'יפים לחוויה מיוחדת במינה.

טיולי ג'יפים בכרמל – חוויה מהנה ואיכותית

טיולי הג'יפים של חברת היי הג'יפ מספקים דרך מעשירה ומהנה להכיר את הארץ. הטיולים מתבצעים לא רק בכרמל, אלא בכל רחבי הארץ. כל הטיולים של החברה מלווים בנהגים מקצועיים שהם גם מורי דרך. כך ניתן להעשיר כל טיול באמצעות קבלת מידע היסטורי, גאוגרפי, גאולוגי ותרבותי על האזור בו מטיילים. מכיוון שאזור הכרמל עשיר לא רק בטבע ירוק ובים תכול, אלא גם בהיסטוריה רבה – כל טיול ג'יפים בכרמל מהווה גם הזדמנות ללמוד משהו חדש.

טיולי הג'יפים של היי הג'יפ

הצוות של חברת היי הג'יפ, בראשות איש השטח יוסי הלפמן, ישמח ללוות אתכם במהלך טיול הג'יפים ולהעניק לכם חוויה שאותה תזכרו לזמן רב. חברת היי הג'יפ מתמחה בהצעת טיולי ג'יפים בכרמל ובכל אזור אחר בארץ לכל סוגי המטיילים. אתם רק צריכים לבחור היכן אתם רוצים לטייל, ותוכלו לקבל מגוון רחב של הצעות למסלולי טיול יפים ומהנים.

טיולי ג'יפים בכרמל

הכרמל הוא שלוחת הרים צפונית מערבית של השומרון, המגיעה עד למפרץ חיפה ומתרוממת לגובה מרבי של 546 מטר מעל פני הים. הכרמל מורכב משלושה חלקים: רכס אמיר-רכס הרים מדרום מזרח הכרמל, רמות מנשה במרכז ורכס הכרמל בצפון מערב, במשולש הנחתם בעמק יזרעאל. מזג האוויר ברכס הכרמל הוא ים תיכוני ממוזג והאזור עשיר במשקעים, בזכות הקרבה לים התיכון והמורדות התלולים, הפונים אליו במערב הכרמל. כמות הגשמים הממוצעת בין 600- 700 מ"מ בשנה ובפסגות אף יכולה להגיע ל 750 מ"מ. הטמפרטורה היא בסביבות 19 מעלות, בשל קרבתה לחוף. הלחות, באזור הכרמל, שישים ותשע אחוז. הכרמל מאופיין במורדות תלולים ובקרקע סלעית ומחורצת, היוצרת ערוצי נחלים עמוקים.

מבנה הקרקע.

הקרקע עשויה, ברובה, מסלעי משקע מתקופת הקריטריון העליון, אך ניתן למצוא גם סלעים מתקופת הקריטריון התחתו, בחלקו הצפון-מזרחי. אופי הסלעים ועובי השכבות אינו אחיד ומשתנה בין אזורי הכרמל השונים . מבנה הקרקע והאקלים הגשום הביאו להתפתחות צמחייה עשירה בכרמל, המורכבת ברובה מחורש ים תיכוני שאנו פוגשים  ב- טיולי ג'יפים בכרמל.

הצמחיה באזור הכרמל.

. הצמחייה באזור מאופיינת מאלון מצוי, חרוב מצוי, אורן ירושלים ועצים לא נשירים, שהקנו להר את הכינוי "ההר הירוק כל ימות השנה". זהו שירו המפורסם של יהורם טהר לב, בן קיבוץ יגור ,שנכתב בזכות הצמחייה המגוונת באזור של טיולי ג'יפים בכרמל .

הכרמל בית גידול טבעי.

כל האזור בעצם הוא בית גידול טבעי למינים רבים של חיות בר כגון: יחמור פרסי, אייל הכרמל, צבי ארץ ישראלי, דרבן מצוי, גירית מצויה, נשר ואוח שהיו נפוצים באזור. במאה ה-20. כתוצאה מהתיישבות המואצת של האדם בסביבת הכרמל, התפתחות התעשייה, הציד וההדברה, יחד עם שריפות, חלה הידלדלות באוכלוסיית החיות. בשנים האחרונות נעשים מאמצים להחזיר את בעלי החיים לסביבתם הטבעית בהר, על ידי הכרזה על חלקים מהכרמל, כשמורת טבע ועל ידי מפעלים לאקלום ושחרור חיות בר.

הכרמל בתקופות קדומות.

.בתקופות קדומות היה אזור הכרמל מיושב בדלילות. במערות שבמורדות ההר ניתן למצוא שרידים פרה-היסטוריים רבים להתיישבות האדם הקדמון . ידועים יותר ממאתיים מחנות פרהיסטוריים שיושבו במהלך חצי מיליון השנים האחרונות. השרידים הקדומים ביותר בכרמל, מהתקופה הפליאוליתית התחתונה, נמצאו במערת תנור בנחל מערות. במהלך התקופה הפליאוליתית התיכונה, כ-50–250 אלפי שנים לפני זמננו, ישבו במערות הכרמל ניאנדרטליים ובני אדם מטיפוס מודרני (הומו ספיינס) וקברו חלק ממתיהם במערות תנור, הגדי וכבארה. יישובי הקבע הראשונים, של התרבות הנאטופית, הופיעו בכרמל לפני כ-15 אלפי שנים, במערת הנחל ואורן. באזור מספר רב של מסלולי טיולי ג'יפים, לפי בחירתו של מזמין הטיול. ובמיוחד טיולי ג'יפים בכרמל