טיולי ג'יפים בנגב

הנגב היפה שלנו נפרש מאילת ומגיע עד באר שבע. טיולי ג'יפים בנגב של חברת היי הג'יפ מאפשרים לחוות את הנגב במלוא הדרו.

עבור מי שמגיע ממרכז הארץ ומצפונה – למדבר יש קסם מיוחד. זהו נוף שאנו לא רגילים בדרך כלל לראות ויש בו צמחייה ייחודית ובעלי חיים בטבע שלא ניתן לפגוש במקומות אחרים בארץ. מכל זה ניתן ליהנות כאשר מקיימים טיולי ג'יפים בנגב.

מהו הנגב?

המילה "נגב" משמשת בתנ"ך גם לציון כללי של הכיוון דרום. בשל המבנה המדברי של הנגב, אוכלוסיית בעלי החיים והצמחייה שבו צריכה להסתגל ולשרוד תנאים קשים, שהעיקריים בהם הם מחסור במים, צל ומקורות מזון כמו גם חום גבוה במהלך היום וקור בלילה. בשל כך, רובה המוחלט של הצמחייה הדלילה, שכבר גדלה, היא צמחייה מדברית, שלא צורכת כמות רבה של מים ויכולה לרוב לשרוד את הבדלי הטמפרטורות והמחסור במים. הצמחייה באזור הנגב אפורה, חומה וירקרקה. בשנים האחרונות נעשו ניסיונות של שתילת עצים וצמחים חדשים בנגב, כדי להגדיל את הצל ומקורות הבילוי למטיילים טיולי ג'יפים בים המלח ,וכן מדאגה לבעלי החיים הצמחוניים. עברונה היא הנקודה הצפונית ביותר בעולם, בה ניתן למצוא דקל מסוג מצרה. אוכלוסיית בעלי החיים מוצאת פתרונות אחרים לחום וצחיחות. רובם של בעלי החיים ישנים ומסתתרים ביום. הזוחלים והמכרסמים הקטנים, לדוגמה, מתחפרים בדרך כלל במאורות בחול ועם בוא הערב , כשיורדות הטמפרטורות, יוצאים בעלי החיים ממסתורם למרעה או לחלופין למציאת ציד. בעלי חיים אחדים, כמו גם צמחים רבים, נפוצים בקרבת נאות מדבר, שם לעיתים קרובות זורמים מים ושורר צל.

יונקים ובעלי חיים באזור.

 רוב היונקים הצמחוניים, כגון צבאים, יעלים, שפני סלע וראמים (שנכחדו מנופי הארץ זה מכבר אך החל תהליך החזרתם לטבע), מורגלים לקבל את רוב כמות הנוזלי, שהם צריכים, מליחוך עלים המכילים מים. הטורפים הנפוצים הם שועלים, תנים, צבועים, זאבים, כמו גם מספר מועט מאוד של נמרים, הנפוצים בעיקר בקרבת מצפה רמון . בנגב נפוצים גם מספר סוגי עופות דורסים, ביניהם ניתן למנות את הנשר המקראי ואת אזניית הנגב, שנכחדה מנוף הנגב, בעקבות ציד לא חוקי, אולם בשנים האחרונות נעשה מאמץ להחזרתה. בעבר היו נפוצים בנגב בעלי חיים רבים, שבימינו חיים בעיקר בסוואנה האפריקנית. בהם האריות, שנכחדו מנופי ישראל במהלך השנים. אזור "טיולי ג'יפים בנגב" מגוון מעניין וגדול מאד: אזורי טיולי ג'יפים בים המלח, טיולי ג'יפים במצפה רמון, אזור מדבר יהודה ואדי קלט, מישור אדומים, הר העזאזל, הערבה, נחל צין, נחל סדום ,נחל פארן בואכה  ל טיולי ג'יפים באילת, וכן עין גדי והסביבה , 

הנגב מהווה כשני שליש משטח מדינת ישראל. בגלל גודלו הרב, הוא מסתיר בתוכו מסלולי רכיבת שטח רבים ומהנים. את המסלולים האלה צריך להכיר ולדעת בדיוק איפה יש פריחה בעונה הנוכחית, או איפה הן נקודות התצפית היפות והטובות ביותר. את כל אלו מספקים טיולי ג'יפים בנגב של חברת היי הג'יפ.

הנגב כולל מקומות טיול ג'יפים במצפה רמון , באזורי ים המלח ונחל סדום, אזור המכתשים, נחלים כמו נחל ברק ונחל אמציה ועוד נופים מישוריים והרריים למכביר. ישנם מסלולים המתאימים לעונות שונות בשנה. יש מסלולים מקסימים באביב בנחלים שאחרי הגשמים של החורף, יש מסלולים המתאימים יותר לקיץ – ומסלולים רבים מהם ניתן ליהנות לאורך כל השנה.

לטייל בנגב

בנגב, כאמור, ישנם אינספור מסלולים המתאימים לנהיגת שטח. גם אם אין לכם ג'יפ, תוכלו להיעזר בשירותינו על מנת ליהנות מהמדבר היפה בכל עונות השנה.

טיולי ג'יפים בנגב מתאימים ליחידים, זוגות, משפחות וקבוצות מכל הסוגים. טיול בנגב יכול להתחיל מאזור הערבה הצפונית או הדרומית ולהדרים עד לאזור אילת וסביבתה. בנגב יש נחלים רבים, ערוצים וואדיות. נחלים אלו מוצפים בחלק מהשנה, אשר יש גשם רב בחורף, אך הם מתאימים לטיול במרבית הזמן.

יום טיול לדוגמה בנגב יכול להתחיל באזור באר שבע. משם ניתן לנסוע לשמורת פורה ולבתרונות רוחמה – בהם ניתן לחזות בפריחה מדברית יפהפייה. דרומה משם נמצאים המרחבים של הנגב ובתוכם ניתן לטייל באזור נחל גרר. באזור מצויים גם פארקים יפים כמו פארק סיירת שקד ופארק חצרים.

טיולי ג'יפים בדרום בנגב

 

אטרקציות בנגב עם היי הג'יפ

טיולי ג'יפים בנגב הם חוויה של אדרנלין וריגוש. המישורים הפתוחים של המדבר מאפשרים להגיע גם למהירויות גבוהות יחסית, והמעברים בתוך ערוצים ובדרכים הרריות הם מהנים תמיד. זוהי חוויה שכל אחד, בכל גיל, יכול להתחבר אליה. בפרט כאשר משלבים בדרך אטרקציות נוספות כמו טיולים רגליים, סנפלינג, מרכזי מבקרים היסטוריים ומקומות יפים לקיום פיקניק או ארוחה.

חברת היי הג'יפ היא חברה ותיקה שהוקמה בידי איש השטח והסיור יוסי הלפמן. הטיולים שלנו מיוחדים בכך שהם כוללים המלצות למסלולים שרק אנשי שטח מנוסים מכירים. את יום הטיול נתפור ממש למידותיכם, בהתאם לסוג הקבוצה ולמקומות אותם תרצו לראות.

ניתן, במהלך הטיול בג'יפ, לעצור במקומות יפים ולאכול בסביבה הטבעית. אם תרצו – נמליץ לכם על מסעדות משובחות באזור לעצירה מסודרת יותר. בנוסף, את כל היום בשטח נתבל בפרטי היסטוריה ומידע של הנהגים שלנו – שהם גם מדריכים לכל דבר ועניין.

אנחנו יודעים שמי שרוצה לטייל בטבע מעוניין גם ללמוד ולשמוע הסברים, ואנחנו בהחלט ערוכים לכך. הטיולים של היי הג'יפ הם חווייתיים ביותר, וכל מי שרוצה טעימה מהטבע המהמם של הנגב שלנו – יכול ליהנות מהחוויה הזו.

טיולי ג'יפים

טיולי שטח בנגב

הנגב הוא אזור גאוגרפי, המשתרע בחלקה הדרומי של ארץ ישראל. הוא גם חלק מרצועת כל המדבריות בעולם, וזו גם הסיבה לתנאי האקלים השוררים בו. הנגב הוא שישים אחוז משטח ישראל, שמו של הנגב מוזכר עוד מימים קדומים. כדוגמת השורות הבאות: כי ארץ הַנֶּגֶב המקראית, שנפלה בנחלות שבט יהודה ושבט שמעון, השתרעה באזור צפון הנגב של ימינו בלבד, מערד במזרח ועד גרר במערב. בעוד שמרכז הנגב של ימינו הוא למעשה מדבר צין, שהיווה גבולה הדרומי של ארץ כנען, ודרום הנגב של ימינו הוא למעשה חלקו המזרחי של אזור פארן הגדול, שבמרכז חצי האי סיני.