טיולי ג'יפים ברמות מנשה

טיולי ג'יפים

טיולי ג'יפים ברמות מנשה

רמות מנשה נקרא בעבר "רמת מנשה"

פארק רמות מנשה משתרע על שטח של 84.000 דונם משטח מועצה אזורית מגידו. הפארק נחשב כשמורה ביוסופרית ע"י אונסקו, לכן הוא נקרא "מרחב ביוספרי". בתחומי הפארק אפשר למצוא יער מחטני של אלון התבור, שטחי חקלאות רבים של קיבוצי הסביבה. בין המקומות החשובים ברמות מנשה:. עמק השלום, מערת הפלמ"ח, אנדרטת הקיבוצים ליד משמר העמק, והזורע. פעילות האדם ברמות מנשה, באזור טיולי ג'יפים ברמות מנשה, החלה בתקופות קדומות, וכבר בתקופה הביזנטית הייתה במקום פעילות ענפה .האזור נמצא בחבל ארץ של דרום הכרמל, בין רכס כרמל לרכס הרי אום אל פחם.

המקום הנמוך ביותר באזור.

רמות מנשה הוא האזור הנמוך באזור. הגובה הממוצע שלו כ 250 מטר, עד לגובה של 4000 מטרים מעל פני הים. צורתו של אזור רמות מנשה הוא מעוין ונוגע בעמק יזרעאל. מצפון נחל תות, שעל שמו מחלף תות, בכביש 6. ואדי מילק בצפון מערב מגיע עד לוואדי ערה ובדרום מזרח לרכס אמיר. בקעת הנדיב בדרום מערב. רובו של אזור רמות מנשה, משמש כקרקע חקלאית מצוינת, וכן כמרעה לבקר הרב שנמצא באזור(פרות ), בערוצי הנחלים הרבים. אזור טיולי ג'יפים ברמות מנשה,

אזור רמות מנשה מרובה בפריחה וחיות.

מרובה בצמחיה רבה ומגוונת, בשלל פרחים בעונות השונות, בעיקר רקפות וכן כלניות בשלל צבעים. הצמחייה הטבעית כוללת מיגון רב של צמחים מעניינים וכוללת סירה קוצנית, אלון התבור, חרובים, עצי תות רבים ויערות עצי אורן רבים, שם גם אפשר ללקט פטריות אורניות אחרי הגשם.

בעלי חיים אופיינים באזור.

בין בעלי החיים באזור יפה זה,אפשר לצפות בטריטון הפסים, חזירי בר בכמויות אדירות, וכן שועלים, זאבים ,דורבנים ,וציפורים נודדות ומקומיות ,כמו הבז המצוי שהתנחל באזור הישוב עמיקם ,ונעזר בפרויקט מיוחד של חברת החשמל לשיקומו. אזור זה שונה מאד מאזור אחר בו אנחנו מטילים עם טיולי ג'יפים בהרי ירושלים. מזג האוויר ברמות מנשה לח במיוחד. כמות המשקעים בשנה ממוצעת נעה בין 500-700 מ"מ בשנה. אקלים דומה לזה שלהרי שומרון.

רכיבה על סוסים בחוות דובי.

בקיבוץ רמות מנשה נמצאת חוות דובי, שאותה מנהל כבר שנים רבות דובי סלמן, בוגר סיירת שקד המיתולוגית ואחד המומחים הגדולים בארץ ובעולם לגידול גזעי סוסים . במקום אפשר לערוך רכיבה באזור הנחלים הקרובים לחוה, , בעיקר בעונות החורף, בנחל שופט, נחל דליה, נחל תנינים ונחל שלף היפיפה. בסיומו של יום אפשר לומר שרמות מנשה הוא אחד האזורים המומלצים ע"י היי הגי'פ טיולי ג'יפים, מכיוון שבאזור הזה יש מבחר גדול של אטרקציות לטיולים עם מסעדות , יקבים באזור זיכרון יעקב ,ובנימינה, רכיבה על סוסים, צימרים נחמדים, והרבה פריחות של רקפות וכלניות מדהימות.