שירותי גרירה – החזרה למסלול

אחד התרחישים שמלחיצים נהגים בכביש הוא להיתקע עם הרכב ואין זמן נוח להיתקע עם הרכב אבל כמובן שבלילה, כשמההרים או במזג אוויר סוער היתקעות עם הרכב קשה אף יותר.
רבים מוצאים את עצמם חסרי אונים נוכח הסיטואציה ולא תמיד יודעים כיצד לתפקד על מנת להחזיר את הרכב לכביש, איזה ציוד להחזיק וכיצד להשתמש בו ומתי אין בררה אלא להזמין שירותי גרירה.
שירותי גרירה מסייעים לכם בהבאת הרכב ישירות למוסך במידה ונתקעתם באמצע הדרך. 

ציוד חובה לטיפול בתקלות פוטנציאליות
אבל לפני הכל, נתחיל עם אמצעי מניעה והדרך להקדים תרופה למכה היא לדאוג שהאוטו ייבדק במוסך ויתוחזק כהלכה. תחזוקת הרכב קריטית לפעילות שלו ולעיתים מגיע הזמן להוריד את הרכב מהכביש, אם הוא מבלה במוסך בתדירות גבוהה או אינו מצויד במערכת בטיחות עדכניות. אבל כמובן שגם רכבים חדשים ומתוחזקים עשויים לשבוק חיים או לסבול מתקלות שישביתו אתכם בזמן נהיגה.
אומנם לרוב הנהגים אין את הידע הדרוש לטיפול בתקלות, אבל כדאי בהחלט להחזיק ברכב ערכת תיקון פנצ'ר במידה ונוצר פנצ'ר בגלגל כאשר יש מוצרים שונים המתאימים לתיקון פנצ'ר, כמו למשל, קצף לניפוח הצמיג ותיקון התקר המכסה בשכבת הגנה את הצמיג ומאפשר נסיעה עד המוסך או ערכת שרוכים עם דבק כאשר מכניסים את השרוכים פנימה לאחר ניפוח הגלגל.
בכל רכב יש להחזיק גם את הציוד הנדרש להחלפת גלגל – גלגל רזרבי, מפתח גלגלים וכמובן ג'ק להגבהת הרכב בעת החלפת הגלגל. כמו כן, כדאי להחזיק תמיד מים לרדיאטור, מיכל דלק נייד, מטען מצבר נייד וכבלים לרכב.
במידה והבעיה היא לא תקר, כדאי לבדוק מה הבעיה כמו למשל, בעיית בלמים, התחממות של הרכב, מצבר ריק או בעיות בגיר. לרוב המחוונים של האוטו יתריעו על הבעיה ועליכם להחליט כיצד לפעול והאם להסתכן בהמשך נסיעה או להזמין שירותי גרירה. לעיתים הרכב כלל לא יניע ובפעמים אחרות הסיכון יהיה גבוה מכדי לקחת אותו. 

הגרר שהציל אותי – איך לבחור את שירותי הגרירה הטובים ביותר?
מהווים את האופציה הנוחה ביותר עבורכם ומציעים לכם גרירת האוטו בבטחה עד המוסך הקרוב או המועדף. יש לבדוק תוך כמה זמן יגיע הגרר, במידה ומדובר  האם החברה מספקת גם שירותי גרירה והצלה, האם ההגעה מתבצעת בכל תנאי מזג האוויר, מסביב לשעון ובכל ימות השבוע. חשוב לפנות לחברה אמינה ומובילה המציעה שירות אדיב ומהיר וכמובן מומלצת, כזו שתשמור על הרכב גם בתהליך הגרירה עצמו. יש לברר כמה תעלה לכם הגרירה והאם יש כיסוי בביטוח.

ההמתנה לגרר עשויה להיות מסוכנת ולרוע המזל היו מקרים שבעת המתנה לגרר הנהג והנוסעים נפגעו ממכוניות חולפות שלא הבחינו בהם בדרכם. בשלב הראשון חשוב להירגע, כי תגובה בעת לחץ עשויה להיות מסוכנת. בשלב השני, כדאי למצוא מקום בטוח ככל שניתן לעמוד בו במידה וניתן להסיע את הרכב עוד כמה מטרים ולהזיז אותו לשוליים. לא לשכוח ללבוש אפוד מגן זוהר כדי לסמן לנהגים אחרים שיצאתם מהרכב ולנסות לצאת ישירות למקום בטוח להמתנה או להמתין באוטו עצמו. לאחר מכן, הציבו משולש אזהרה מאחורי הרכב – מומלץ שני משולשים במרווח של כ-3 מטרים ו-30 מטרים מהרכב ונסו להדליק הבהוב כפול לאיתות לנהגים שהרכב עצר. 

בשורה התחתונה – אל תתפשרו על חברת גרירה מקצועית ואמינה, שתגיע בהקדם לזירת האירוע ותוכל לספק לכם שירות איכותי של גרירת הרכב בבטחה.