מעברים קשים ודיונות

מעברים קשים ודיונות

אמנם הדיונות הגדולות ביותר בעולם נמצאות במדבר סהרה וברבע אל חאלי בערב הסעודית, במדבר נמיב שבנמיביה ובבדאין חרן שבצפון סין. לשם אין טיולי ג'יפים של היי הג'יפ מגיעים, אבל גם לישראל אתרי חוליות קסומים, הנוצרים מרוח סוחפת גרגרים ומרבדת אותם על גבעה שמדרונה מתון במקור הרוח ותלול מצידה השני. בישראל מכסות החוליות שטח של כ-1,600 קמ"ר, רובו בנגב הצפון מערבי והשאר מצויות במישור החוף הדרומי. וכן באיזור אילות, סביבות קבוץ סמר שם ישנם 

  טיולי ג'יפים בחולות

נערכת כיום מלחמה בין שומרי הדיונות לבין כריה בלתי חוקית לצורך בניה. היי הג'יפ יקחו אתכם לטיול חול קסום בחולות אשקלון, ניצנים,שגם שם (מעברים קשים ודיונות), יבנה וראשון לציון.

בטיולנו עם היי הג'יפ אולי נזכה לראות שיחי פרקרק פרסי, גדלים גם בשיא החוליות הנעות, שכן הם עמידים לחשיפת שורשיהם, ולכיסוי ענפיהם. ובטיולי ג'יפים בסתיו נחזה בפריחת צמחי בצל כמו חבצלת הנגב, כתריים אדמדמים ושום סיני. החולות עשירים במיוחד בחד-שנתיים שבשנים גשומות יוצרים מרבד פורח.

חלקם דביקים או שעירים וכך הם מוגנים משחיקת גרגירי החול העפים ברוח ופועלים כנייר לטש: ארנבית הצבעים, בת-מדבר מצרית, מחטנית משובלת וצפורנית דביקה.

יש שוני מסוים בין חוליות החוף הדינמיות יותר, לבין אלו של המדבר, ובפרט בערבה הדרומית: המזון הרב (בעיקר זרעים) והאפשרות להתחפר בחול ולהמלט מחום המדבר למחילה קרירה, יצרו כאן עולם חי עשיר. 

          חיות וזוחלים החיים בחולות

ברדתכם מרכבי היי הג'יפ נסו לזהות עקבות מעידות על חיי הלילה הפעילים: על החול נעים שני מיני שממיות המצויות רק בחולות הערבה

  •  ישימונית תמנע ושממית הערבה. 
  • גם נחש החולות והחומט נחושית החולות מתחפרים בחול. 
  • הלטאה הגדולה בישראל- כח אפור טורפת זוחלים ויונקים, 
  • בעוד שהנחש עכן גדול טורף בעיקר מכרסמים המצויים כאן בשפע:
  •  גרביל דרומי וירבוע מצוי מהווים גם מזון עיקרי לשועלים.

החולות מצטיינים בשפע חרקים, בעיקר חיפושיות ממשפחת השחרוריות הרצות על פני החול הודות לכפות רגליהן השעירות.

בחול חיים טרמיטים ממינים אחדים: אלה חרקים חברתיים המפרקים תאית. הם נטרפים ע"י 5 מיני נמלים מהסוג נווטת, מהם שני מינים יחודיים לחולות.

החרקים נטרפים ע"י מין עקרב יחודי לחולות הערבה- עקרב חול יטבתה. גם מיני עופות שמקורם בסהרה מקננים רק כאן וניזונים משפע החרקים: עפרוני-חכלילי, ואלימון.

בואו ליהנות מטיולי היי הגיפ  טיולי ג'יפים בעולם החולות: חוויה אקולוגית וגיאוגרפית מרתקת,לא רק לתיירות חוץ; גם לילדי בית ספר, עובדי חברות ומועצות אזוריות, להעצים היכרות עם ארץ חמדת אבות.  

  •  

שרותים מיוחדים וטיולים מרתקים

היי הג'יפ טיולי ג'יפים בישראל מזמינה אתכם להכיר את דרכיה והשירותים לטיולי ג'יפים ראשית מספר פרטים על החברה שהוקמה בשנת 1988 ע"י יוסי הלפמן מוותיקי הסיור בישראל איש סיירת שקד המיתולוגית שנלחמה רבות בגזרה הדרומית של מדינת ישראל ופעולות רבות מעבר לקווי האויב.

אנחנו בהיי הג'יפ נספק לכם את כל הדרוש לטיולי ג'יפים כמו ביטוחים ארוחות בשטח לימוד נהיגת שטח בתנאים קשים בוץ חול עליות קשות ובולדרים מסוגים שונים כמו כן נוציא אתכם לטיולי ג'יפים לפי בחירתכם כולל תכנון מפורט של מסלול הטיול תפריט לארוחות שטח לפי בחירתכם.

האנשים שלנו הם אנשי השטח הטובים בארץ רובם יוצאי יחידות קרביות וניסיון רב בהדרכת  טיולי ג'יפים מכל הסוגים טיולי גיפים שלנו נערכים בכל שטחי ארץ ישראל לפי תכנון מוקדם עם הלקוח שלנו, יש מסלולים מעניינים גם במרכז גם בהרי אילת, אזור הגולן, רמות מנשה, גליל מערבי ועוד נשמח לעמוד לרשותכם שלכם יוסי הלפמן.

אזורי טיולי ג'יפים

טיולי ג'יפים ,היי הגיפ יש לנו מדריכי ג'יפים המובילים את המטילים שלנו להנות ולטייל במרחבי ישראל בכל עונות השנה טיולי ג'יפים בדרום,טיולי ג'יפים בצפון,טיולי ג'יפים בנגב ובאילת ,יש אפשרויות שונות של טיולי ג'יפים טיול פרטי שבו בעלי ג'יפים מגעים לאזור מסוים בארץ ומשם אנחנו חברת היי הגיפ מוצאיה אותם לאותו אזור טיולי ג'יפים שהם בחרו לפי עונות השנה נוף מדברי, או נוף של הרי אילת האדומים.בדרך אנחנו עוצרים ומספרים למטילים על אזור הטיול היסטוריה טופוגראפיה,ומלחמות שנערכו באזור בו אנחנו מטילים כמו למשל דרך בורמה, נתיב הל"ה ותל שוכו בוא נערך הקרב בין דוד לגולית.באפשרותינו אף להזמין ארוחות שטח ועריכת ימי הולדת, וארועים שונים תוך כדי זמן הטיול. 

    טיולי ג'יפים בצפון   

תקבלו עשרות על גבי עשרות של אתרים המקבצים ומציעים שלל אטרקציות שניתן לבצע, בצפון הארץ. אחת האטרקציות הפופלאריות והנפוצות ביותר בצפון היא: טיולי ג'יפים. כל חברת ג'יפים מציעה קשת של טיולים, ברמות קושי שונות ואורך שונה.

אבל לפני שאתם קופצים על ההצעה הראשונה שאתם מקבלים,  חשוב לדעת מה לבדוק בחברת הטיולים בטרם סוגרים את הטיול. חשוב לברר מה הופך  מטיול חביב לטיול שאי אפשר לפספס.
אבל לפני שנגע בחשיבות התכנון, חובה להתעכב על בטיחות  הג'יפים. טיול ג'יפים בצפון מוצלח הוא, בראש וראשונה, טיול בטיחותי ואמין. לכן, כדאי לבדוק עם חברת הטיולים אודות בטיחות הג'יפים שלה. יש לזכור כי ביטוח רכב חובה לכל רכב מנועי ולכן יש להבהיר סוגיה זו עם חברת הטיולים.
קריטריון חשוב נוסף הוא

תכנון המסלול

חברות טיולים רבות לא משקיעות בבחירת המסלול הנכון. הן "עוברות על סדרהיום" בתכנון המסלול. חשוב לבקש כי יתאימו לכם מסלול ספציפי אשר הולם הצרכים שלכםלמשל: אם אתם נוסעים עם ילדים, רצוי שהטיול לא יהיה אתגרי מדי. חברות כמו היי ג'יפ משקיעות מירב מרצן בתכנון המסלול, הכרתו וביצועו. המדריכים המנוסים יוצאים לשטח על מנת להתודא לתנאי השטח

המסלול הנכון והמתאים הוא אבן היסוד לטיול ג'יפים מעולה.
אבל כשאתם נוסעים לצפון ומחליטים כבר ללון בצימר או אכסניותאל תסתפקו רק בטיול ג'יפים. נכון, זה חביב, נחמד ומאוד מהנהאבל בצפון ישנן  אטרקציות רבות אחרות שיספקו לכם חוויה כיפית ומהנה:

טיולי סוסים 

– הגרסא הקלילה יותר של טיול ג'יפים. לא אתגרי כמו טיולי גיפים, אבל בהחלט מהנה, לא פחות. ניתן לשלב בין טיולים משפחתיים, טיולי חברים או טיולים רומנטיים. רוב חוות הסוסים מציעים מגוון של טיולים.  

ארוחות שטח 

ניתן לשלב גם בטיולי שטח  וגם בטיול סוסים: ארוחות שטח מעולות בנוף מרשים. אטרקציה שאמנם אינה אתגרית, אבל מקנחת את הטיולים באופן מושלם וחווייתי לא פחות.
הקיאקים בכפר בלום היו המוכרים ביותר, לישראלי. היום ישנם קיאקים רבים בצפון ומסלולים כיפיים שניתן לעשות, בלי יותר מדי טרחה