טיולי ג'יפים חדש

28.5.2023

טיולי ג'יפים  חדש

בתקופות קדומות, האזור של הגליל המערבי היה מחולק בין שבט אשר לשבט נפתלי. בתקופה הציונית נעשו מאמצים רבים לרכישת קרקעות באזור, מכיוון שבאזור לא הייתה דריסת רגל רחבה ליהודים. בימי מלחמת השחרור נכבש האזור ע"י חטיבת כרמלי וחטיבת יפתח ,שבמבצע חירם פינו את הכפרים איקרית ,ובירעם ליד קיבוץ סאסא וברעם. שניהם קיבוצים של תנועת השומר הצעיר. חלק מהמועצות המקומיות בגליל המערבי: שלומי, מזרעה, כפר ורדים, , אבו סנאן. הערים השייכות למועצה האזורית גליל מערבי הם: נהריה כמובן, עכו עיר נחמדה ומעניינת, מעלות תרשיחה, כרמיאל, סח'נין, טמרה, ושפרעם . יש כפרי דרוזים רבים באזור המזמינים ומארחים את המטיילים הרבים לאירוח בצימרים הנמצאים באזור. אפשר להנות מארוחות במסעדות דרוזיות רבות ומפתות, טיולי ג'יפים, טרקטורונים בנחל דישון, רכיבה על סוסים, מסע אופניים ,סנפלינג במערת הקשת, קטיף דובדבנים , סיורים בנחל אכזיב . המונפורט, מבצר יחיעם מערת הקשת ליד קיבוץ אדמית על רכס ההר. אפשר לבקר בכפר הציורי פקיעין. יער בירייה וכפר ורדים. כפר, שהוא ישוב מבוסס וחדשני בו חיים אנשים בעלי ממון, שעזבו את הערים הגדולות למען איכות חיים שונה. ראוי לציין את אחד הפרויקטים היפים והמרגשים באזור הגליל המערבי, הוא גן התעשיה תאפן , שהוא פרויקט הדגל הנחשב לסמל חדשנות ומצוינות תעשייתית. יש בו מספר רב של מפעליים ליצוא, המעסיקים  מעל 5000  עובדים   ומיצרים    10אחוז מהיצוא התעשייתי של מדינת ישראל. את הפרויקט הקים האיש והאגדה, סטף ורטהיים התעשיין, שלא נח לרגע .יזם בנשמתו ותרם רבות לביטחון מדינת ישראל. לסיום אני רוצה להזמין את עם ישראל לאזור שונה.

מעלה יאיר. מסלול קשה, של רכבי שטח ,ארבע על ארבע .דרך קשה במיוחד היורדת מאזור העיר ערד ,למעלה יאיר המפורסם ע"ש יאיר לוחם סיירת הצנחנים שנהרג  בדרום. הדרך מאד מאד קשה שמחייבת  מקצועניות בנהיגת ג'יפים. השיפוע מלא בדרדרת ,שבקצה העליון בולדר ענק, שמקשה את הנהיגה בירידה, ובעליה, של מעלה יאיר (מפחיד והמסוכן). שבסופו נוכל ליהנות באזור המלונות של ים המלח, והנחלים שלידו כמו נחל חימר, נחל פרצים, נחל סדום המפותל, העולה למישור עמיעז, ולפנורמה יפיפייה על ים המלח, ושטח ירדן. הטיול

חבר טוב שלנו ,הודיע לנו על עזיבתו את חיי הרווקות, בצער רב. כדי לשמחו .החלטנו אנחנו אנשי היי הג'יפ טיולי ג'יפים, להכין הצעת  יום כיף , בלעדית וייחודית, באזור הנגב .הטיול החל בארוחת בוקר ישראלית ,"בפונדק רמון" במצפה רמון ,לשם הגענו בשעות הבוקר המוקדמות ,עם 3 ג'יפים של חברת היי הג'יפ. לאחר התרעננות קלה ,יצאנו למצוק הנמצא מעל "מכתש רמון" שם גלשו החברים בסנפלינג, לעומק של 20 מטר. בסופה של הגלישה ,יצאנו לטיול ג'יפים של 4 שעות ,באזור מכתש רמון, עם הפסקת תה צמחים, קפה ועוגיות. בסיומו של יום הגענו לאהלו, של סלמן חברנו הבדואי ,לחפלה בדואית דשנה ,המורכבת ממדפונה (עוף העשוי בבישול מיוחד),סלטים, חומוס טחינה. פתות מקום ומקום שם נבקר ב- טיולי ג'יפים של היי הגיפ בהנהלת יוסי הלפמן.