טיולי ג'יפים בגליל תחתון

 

טיולי ג'יפים בגליל התחתון

טיולי ג'יפים בגליל התחתון מהווים הזדמנות נפלאה לחקור את השבילים הנסתרים והפחות מוכרים של האזור. הגליל התחתון הוא אזור יפה ביותר, ויש לא מעט מה לראות בו. הוא כולל נחלים רבים – כמו נחל הגעתון החוצה את נהריה, כולל אזורים כפריים יפים וגם את אזור טבריה והכנרת  – שם מרוכזים אתרים היסטוריים חשובים ביחד עם נוף שובה עין.

הגליל התחתון משלב בתוכו גם אזורים הרריים יפים, גם ריכוז של מעיינות ונחלים וגם יישובים פסטורליים ושלווים רבים. זהו אזור מושלם לטיול, וגם נמצא במרחק לא גדול מדי ממרכז הארץ. היתרונות האלו הופכים את הגליל התחתון ליעד מושלם עבור טיול למשפחות, לחברים ולקבוצות.

נופים והיסטוריה בגליל התחתון

אזור הגליל תמיד היה מקום שבו שורה רוחניות רבה, והדבר הוביל לפריחה דתית יהודית ונוצרית במהלך ההיסטוריה. לכן ישנם אתרים ארכאולוגיים והיסטוריים רבים – החל ממקומות בהם החלה הנצרות ועד לקברי צדיקים רבים הפזורים באזור. על הגליל התחתון שורה רוח של קסם ואתם מוזמנים לגלות את הקסם הזה ביחד אתנו עם טיולי ג'יפים בגליל התחתון של חברת היי הג'יפ. 

טיולי הג'יפים של היי הג'יפ בגליל התחתון מביאים לכם את התמצית של החוויה הגלילית האותנטית. המסלולים שאנחנו מציעים עוברים בלב הנוף המיוחד וכוללים עצירות בכל פינות החמד היפות ביותר. ניתן לשלב בתוך הטיול גם ביקור באתרים היסטוריים, במרכזי מבקרים ובכל אחד מהיקבים הרבים והמוצלחים שבאזור – בתאום מראש. 

בגליל התחתון ישנו ריכוז של פארקים ושמורות טבע בהם ניתן לבקר. בנופים שלו יש שילוב צבעים מרתק וכוללים גם אפשרות לנסיעה בשטח מישורי וגם הררי. האקשן של הנהיגה בשטח מתחיל כבר בתחילת הטיול, וכל מי שנהנה מהמהמורות שבדרך ומהנסיעה ברכב פתוח יקבל מנה מבורכת של אדרנלין והנאה.

מבחינה היסטורית, זהו אזור שתמיד היה בו עניין. שליטים רבים כבשו אותו והוא גם מקור תחילתה של הדת הנוצרית. ההיסטוריה הזו השאירה לנו אטרקציות רבות ומוקדי עניין מרובים באזור.

טיול באזור הכנרת

את הטיול לכנרת ולסביבתה ניתן לערוך בכל ימות השנה. הכנרת היא מקווה המים המתוקים היחיד שיש במדינה וסביבה ניתן לטייל במסלולים רבים ומגוונים. מבחינת נהיגת שטח, בקרבת מקום נמצא הירדן ההררי, בו אפשר ליהנות מחוויית האקשן של נסיעה ברכב 4*4 במלואה.

מכיוון שהטיולים של חברת היי הג'יפ נתפרים בהתאמה אישית, ניתן להחליט על מספר עצירות במסגרת הטיול. באזור הכנרת יש אתרים היסטוריים וארכאולוגיים רבים שניתן  לבקר בהם במסגרת יום הטיול. מדובר באתרים המקודשים גם לנצרות וגם ליהדות, כמו בגן הלאומי כפר נחום. כמובן שאת הטיול במסלולים שעוברים ליד הכנרת ניתן תמיד לסיים ברחצה בימה עצמה.

המלצות ייחודיות מצוות היי הג'יפ

חברת היי הג'יפ מתמחה במתן המלצות ייחודיות לקיום טיולי ג'יפים בגליל התחתון. יש לנו צוות שטח מקצועי  – בהובלת איש הסיור המנוסה יוסי הלפמן. הצוות שלנו מכיר את ארץ ישראל לאורכה לרוחבה, ובעל ניסיון של שנים בהובלת טיולים בכל המדינה. אנחנו נוכל להתאים עבורכם טיול בגליל התחתון שיכלול המלצות ייחודיות לאתרים ומקומות שונים וקסומים בדרך.  

טיולי ג'יפים בגליל התחתון.

הַגָּלִיל הַתַּחְתּוֹן הוא חבל ארץ בצפונהּ של ארץ ישראל. גבולותיו הם עמק יזרעאל[ בדרום, הכנרת ועמק הירדן במזרח, בקעת בית כרם בצפון ועמק זבולון ומישור עכו במערב. הגליל התחתון הוא יחידת המשנה הדרומית של הגליל. הוא קרוי "תחתון", בשל היותו פחות הררי מהגליל העליון ולמעשה זהו חבל הארץ ההררי, הנמוך ביותר בארץ-ישראל. פסגותיו של הגליל התחתון מתנשאות עד לגובה של כ־500 מטרים מעל לגובה פני הים. הפסגות הגבוהות ביותר הן הר כמון (602 מטר), שברכס שגור, שנמצא בחלקו הצפוני של הגליל התחתון והר יונה (573 מטר), בגליל התחתון.

המבנה הגאוגרפי של הגליל התחתון.

ניתן להבחין בשלוש יחידות נוף השונות זו מזו במבנה הגאולוגי: הגליל התחתון המערבי (גבעות אלונים-שפרעם-טבעון),הגליל התחתון המרכזי ורמות הגליל התחתון המזרחי. הגליל התחתון המרכזי בנוי מרכסי הרים נמוכים, שצורתם מעוגלת, הנמשכים ממזרח למערב, כאשר ביניהם עמקים רחבים. הגליל התחתון המזרחי בנוי מרמות נטויות, העולות מכיוון דרום מערב ונופלות בחדות בכיוון צפון מזרח: שלוחת צבאים ברמות יששכר, רמת סירין, רמת פורייה ורמת ארבל .במערב הגליל התחתון מצויות גבעות נמוכות (200–300 מטר) המכוסות ביערות אלונים.שם עוצרים לחניית הפוג של תה צמחים ,וקפה של טיולי ג'יפים בגליל התחתון. 

מרכז הגליל התחתון.

השטח הופך הררי יותר ובמזרח, שוב מתמתן לכדי גבעות בזלת שטוחות, בגבהים של כ־300 מטר מעל פני הים. במזרחו הופכים הרכסים לרמות בזלת נרחבות, המשתפלות מצפון מזרח לדרום מערב. נופו של הגליל התחתון פחות דרמטי מזה של הגליל העליון, אך ירוק ומעודן יותר. חלק נכבד מהתוצרת החקלאית של ישראל מקורו בגליל התחתון ובמיוחד בעמק יזרעאל, רחב הידיים ובעמק בית שאן. אזורי טיולי ג'יפים בגליל תחתון החשובים הם: נחל תבור, הר תבור, כוכב הירדן, ועמק הצבאים. אפשר וחשוב לבקר בעמק בית שאן ,באמפי התאטרון העתיק, אשר נמצא בקרבת העיר בית שאן, עמק המעיינות והסחנה, שמימיו קרים ונעימים מאד בימי הקיץ הלוהטים.