טיולי ג'יפים בפלמחים

טיולי ג'יפים בפלמחים

מטיילים רבים מכירים את חוף הים של פלמחים בהקשרים שונים, כמו למשל אזור בו נערכים הצניחות של בוגרי קורסי הצניחה מתל נוף וחידושי צניחה ליחידות השונות של צהל. בעצם כל אזור פלמחים נחשב לגן לאומי (חולות פלמחים), שמתחיל בנחל שורק עד לקיבוץ פלמחים. אורך החוף נמשך קרוב ל 9 ק"מ, שחלקו הגדול מוגדר כאזור סגור של צה"ל. "שמורת פלמחים" היא אחת מהשמורות המיוחדות והיחידות שנשארו במרכז הארץ, בעיקר בשל החולות הנודדים ,שבהן נערכים חלק מטיולי הג'יפים במרכז .

פלמחים כאזור בילוים והנאה.

לאזור מגיעים מתרחצים רבים בכל ימות השנה ,בימי הקיץ והחופש הגדול, המביא למקום ילדי קייטנות רבות מאזור המרכז וכל חלקי הארץ. חוף הים הוא חולי בעקרו, מרובה בצדפים וחול רך או קשה. בחלקו נמצאים מצוקי כורכר, שבהן מערות חצובות .בחלקו הדרומי יותר, מאחורי הגדר של הבסיס, יש את חורבות העיר העתיקה "יבנה ים "ששימשה כעיר נמל מתקופת הברונזה ועד לימי הבינים. כמו כן באזור נמצאו מספר מערות קבורה. באזור אף צמחים ייחודים, חלקם נדירים, אפשר למצוא את נר הלילה הנפתח עם חשכה ונסגר לפנות בוקר, לענה חד זרעית וכמובן רותם המדבר. אפשר אף למצוא קנה סוכר מצרי, וקנה מצוי. 

צבי הים בחף הים פלמחים.

בחוף הים של פלמחים יש אזורי הטלה של צבי הים. חשוב ביותר לשמור על אתרי ההטלה שלהם, על מנת שלא לעלות ולדרוס אותם ברכבים שונים מסוג ארבע על ארבע תוך כדי נסיעה אסורה ,לאורך חוף הים. את הביצים הללו של צבי הים מאתרים אנשי הרשות הטבע ומתנדבים מעבירים אותם לבקיעה במכמורת ,שם יש מקום מיוחד להגנה על הצבים הנדירים הללו. יש גם עופות מים רבים שאותם אנו מחפשים בעזרת ,טיולי ג'יפים בפלמחים . באזור החולות של פלמחים יש מקום מסתור של בעלי חיים נוספים כמו חזירי בר, שועלים ותנים. חוף הים ושמורת פלמחים מוחזקת ומופעלת ע"י מועצה אזורית גן רווה ורוב הכניסות לחוף הים בתשלום. בזמנו תכננה המועצה האזורית גן רווה הקמת כפר נופש ליד הים. לאחר מאבקים קשים והפגנות של מספר צעירים, שהקימו אוהלי מחאה והתנגדות של ארגוני סביבה ירוקים ,החליט בית המשפט שהליך זה חמור ביותר וביטל את בניית הכפר שאמור היה להיות כ 30 מטרים בלבד ממי הים. ההחלטה בשיתוף ממשלת ישראל משנת 2010 . הוחלט כי החוף ישמר וינוצל לטובת מסלול ארכאולוגי.

טיפול סביבתי במפגעים.

 בתקופות מסוימות של השנים האחרונות גילינו אנחנו אנשי חברת הטיולים, היי הג'יפ טיולי ג'יפים בפלמחים,חופים מלוכלכים ,מטונפים ומוזנחים, שהשאירו מטילים רבים בשטח. התלונות הרבות הביאו לכתב אישום חמור כנגד המועצה האזורית וראש המועצה. ראוי לציין שהאשפה הרבה ובעיקר שקיות הניילון נישאות ע"י הרוח לים וגורמות לנזק עצום בעיקר לצבי הים שנחנקים, ע"י בליעת השקיות. במשך שנת 2015 יצא מבצע ניקוי נרחב באזור שאורגן ע"י "עמותת צלול" לניקוי האזור. גויסו מאות אנשים ביניהם תלמיד בתי ספר רבים ,על מנת לתקן את הנזקים הכבדים, שיצרו אנשים חסרי מצפון וחסרי כללי התנהגות בסיסים.

אחרי לצנחנים. 

ולסיום עוד טיולון קטן ונחמד של חברת היי הג'יפ, טיולי ג'יפים במרכז, אותו נערוך באזור נבי רובין, ששם אזור החולות הפתוחים החשוב לחלחול מי הגשם והעשרת מי התהום, שהולכים ואוזלים. במים האלו נעזרים החקלאים, בימים קשים ויבשים, להשקיית הגידולים החקלאים, הגדלים באדמה הטובה שבאזור. חורשת האקליפטוסים הנהדרת בכניסה לשמורה נקראת "חורשת הצנחנים "בשל קרבתה לאזור הצניחה, שם נערכים גם אימוני הצניחה הראשונים של טירוני היחידות הקרביות של צה"ל .אנחנו מזמינים אתכם ליהנות עם טיולי ג'יפים בפלמחים של חברת "היי הגיפ" כמובן.